torsdag 12 december 2013

12 december

Har du sett den nya kategorin Sandnes garn, i webshopen? Ett helt nytt garnmärke för oss som vi med glädje nu kan erbjuda er, kära kunder!





Sandnes garn kommer från Norge. Med egen fabrik, i Norge, känns det bra att handla närproducerat! Deras garn är tillverkade med eftertanke, det material som köps in från utlandet genomgår noggranna kontroller, t.ex. ingen mulesing förekommer hos de merinoulltillverkare de anlitar. 

Garnen är underbara! Jag har stickat ett par handledsvärmare i Alpakka silke, precis som att sticka i smör! Så underbart mjukt och lent! Vore underbart till en sjal att svepa in sig i i vinter.

Muddarna Punz, mönstret ni fick som gåva i början av veckan, är stickade i Alpakka strumpegarn från Sandnes, ett underbart garn även det!



Tove är ett mycket bra alternativ när du ska tova t.ex. vantar eller juldekorationer. 

Smart är ett yllegarn som finns i många fina färger. Jag, som är mycket känslig vad det gäller sticksiga garner, kan ha Smart kring halsen. Jag har planer på att sticka en pippitröja i detta garn, har inte bestämt mig vilka färger ränderna ska vara, om jag kör med klassiska pippiränder eller en variant med mörkgult och olivgrönt.

Alla ni som gör en beställning utav nåt av Sandnes garn from idag fram till söndag 15.12.2013 kl 8.00 finsk tid får ett inspirationshäfte från Sandnes gratis! Good shopping!








Inga kommentarer: