fredag 6 december 2013

6 december

Idag firar vi Finlands självständighetsdag. Våra hjärtan är fulla med tacksamhet mot alla dom som stred för att vi idag skulle få vara självständiga. Mina tankar går speciellt till min morfar och pappas farmors bröder, som alla deltog i frihetskriget.




Idag snöar det hemma hos mig. Julen kommer med raska steg närmare. Jag har nu stickat flertalet julkulor att ha i granen, har tänkt fylla dom idag, men jag skulle gärna också ha lite virkade snöflingor i min julgran. Här följer några tips på oilka flingor att virka eller sticka:

Hos Lucy, med bloggen Attic24, hittar man detta finfina mönster!

En stjärna/snöflinga, från Drops, som man kan använda på flera sätt.

Eller varför inte virka ett par snöflingeörhängen?

Har du ett tips på lämpligt mönster? Dela gärna med dig åt oss andra genom att kommentera här under :)

Ha en fridfull självständighetsdag!

Inga kommentarer: